היכן מחפשים מועמדים?

היכן מחפשים מועמדים ?  או – מהם מקורות הגיוס המתאימים לנו ?

 לאחר שסיימנו את ניסוח מודעת הדרושים נבחן את כל המקורות מהם נוכל לקבל מועמדים:

  1. מתוך האירגון

המקור הראשון והמיידי הוא האפשרות למנות עובד מתוך האירגון לתפקיד.

היתרון בבחירה הוא ההיכרות המוקדמת של האירגון עם המועמד ושל המועמד עם האירגון.

מאידך, יש לקחת בחשבון את ההיררכיה הקיימת באירגון ולהימנע עד כמה שניתן מהתנגדויות שעלולות להגיע מכיוונם של עובדים שלא קבלו את הקידום או שמוכפפים למי שהיה קולגה שלהם עד כה.

כמו כן, ניתן לשקול זאת רק בהתחשב באפשרות למלא את התפקיד אותו עזב העובד.

 

  1. "חבר מביא חבר"

המקור השני עשוי להיות הפצת מודעת הדרושים בין עובדי החברה, בבקשה להמליץ על מועמדים בשיטת 'חבר מביא חבר'. בשיטה זו מקובל לתגמל עובד שהביא מועמד שהתקבל בעזרת בונוס כספי או הטבה. גם כאן עשוי להיות יתרון יחסי להבאת עובד שמוכר באופן אישי לעובד החברה.

יחד עם זאת, חשוב להיזהר מבחירת עובד על סמך קשר או היכרות אישית בלבד, שכן אלה אינם בהכרח מעידים על התאמתו של המועמד לתפקיד. חסרון נוסף לשיטה זו עלול להיות יצירת 'קואליצה' בין קולגות באירגון קטן, או יצירת מצב שמקשה על פיטוריו של עובד שגוייס דרך חבר, אם מסתבר כי אינו מתאים לאירגון.

 

  1. קבוצות חברים ומכרים

ניתן להפיץ את מודעת הדרושים בקבוצות ווטסאפ ואחרות. שיטה זו הינה חינמית, אך גם פחות יעילה כיון שהתפוצה שלה מצומצמת.

 

  1. רשתות חברתיות

ניתן גם להשתמש בפירסום ברשתות החברתיות של האירגון ועובדיו. גם שיטה זו היא חינמית.

בפייסבוק היא פחות יעילה כיון שמרבית הקשרים החברתיים אינם בהכרח עם מחפשי עבודה רלוונטיים.

ובלינקדאין חשוב להיזהר מגיוס שהוא פחות מקצועי ומתבסס יותר על היכרויות והמלצות אישיות של אנשים שאינם בעלי הכישורים הנדרשים להעריך את יכולותיו המקצועיות של המועמד או התאמתו לאירגון.

 

  1. פורטלים למודעות דרושים

המקור הנפוץ ביותר, הינו פירסום מודעת דרושים באחד מן הפורטלים המקובלים והנפוצים בארץ.

למיטב ניסיוני בשנים האחרונות, שלושת הפורטלים הגדולים והאפקטיביים ביותר נכון לשנת 2024 הם: JobMaster, Jobnet ו – AllJobs. בפורטלים האלה קיימת חלוקה לתחומים ומקצועות, כמו גם מאפיינים של סוגי אוכלוסיות להן עשוייה המשרה להתאים, אשר משפרת באופן משמעותי את יכולתו של מחפש עבודה לסנן ולהתאים את מועמדותו למשרה הספציפית.

פירסום זה אמנם יכול להגיע לעלות של מאות שקלים לחודש בכל אחד מן האתרים, אך היתרון של פירסום כזה הינו שהוא חינמי לחלוטין למחפשי עבודה ולכן מגיע לאוכלוסיה רחבה יותר שמחפשת עבודה באופן פעיל ושאינה מוגבלת להיכרויות וקשרים אישיים.

מומלץ לפנות לכל אחד מהאתרים ולבקש הצעת מחיר, ולבדוק עימן באופן ספציפי את הימצאותן של הקטגוריות הרלוונטיות למשרה אתם רוצים לפרסם.

לדוגמא: אם מדובר במשרה ששעות העבודה בה מתאימות באופן ספציפי לאמהות, מומלץ לפרסם באתר שבו קיימת קטגוריה ספציפית כזו (משרות לאימהות), כיון שהיא מעלה את הסיכוי להגיע לאוכלוסיית מחפשי עבודה שמתאימה לפרמטר הזה.

מאידך, יש לקחת בחשבון שבשל האופן שבו מציעים הפורטלים שירות ידידותי וקל למחפשי עבודה, נוצר מצב בו במקרים רבים נשלחים קורות חיין של מועמד על פי פרמטרים כלליים בלבד, ואפילו ללא חשיפה של המועמד למשרה עצמה.

היעדר הסינון של מחפשי העבודה מביא למספר רב מאוד של פניות, שאחוז ניכר מהן אינו רלוונטי, וכך מוצא את עצמו המגייס מול עשרות ומאות מיילים עם קורות חיים מצורפים אותם יש לקרוא, לסנן ולמיין, משימה שלוקחת זמן, דורשת תשומת לב, ואינה טריוויאלית למי שאינו מורגל ומנוסה בה.

 

  1. אתרים מקצועיים

במקרה שבו מדובר בתפקיד מקצועי, מומלץ אם אפשר לפרסם באתר או בפורטל רלוונטיים לאותו המקצוע, אליו נכנסים אנשים שעוסקים באותו התחום. פירסום כזה הוא יעיל במיוחד שכן הוא מגיע ישירות לאוכלוסיה מאוד רלוונטית.

 

  1. קמפיין ממומן

ניתן לרכוש באתרים כמו בלינדקאין חבילת פירסום שבמסגרתה מפורסמת המודעה, ובמקביל מגיעה המודעה לבעלי פרופיל מקצועי רלוונטי. גם בשיטה זו יש לקחת בחשבון את העלויות.

 

עכשיו נותר לנו להמתין לפניות וללמוד איך למיין את קורות החיים

מקורות חיפוש עובדים

שנתחיל לחפש עובדים ?