סינון קורות חיים

לאחר פירסום המשרה נותר לנו רק להמתין לקבל פניות עם קורות חיים.

לפני כל דבר אחר, ללא קשר למקור הגיוס, מומלץ לציין בכל פירסום בכל מדיה, כי כל הפניות עם הגשת מועמדות לתפקיד תבוצענה באותו האופן:

עם מסמך קורות חיים מצורפים בקובץ word או PDF, להודעת מייל, שנשלחת לתיבת דוא"ל ייעודית לנושא.

הצורך להתמודד עם פניות מרובות במדיות שונות כגון מייל, פייסבוק ו-ווטסאפ, כמו גם הצורך להיכנס ללינקים שונים בפורמטים שונים און-ליין, יכולים להפוך את המעקב אחר התהליך למאתגר ומבלבל במיוחד ולכן חשוב לדעת כיצד לבצע סינון קורות חיים.

 

שנית, יש לקחת בחשבון שקורות חיים רבים מאוד נשלחים על ידי מועמדים מבלי שהם עצמם יבדקו כלל את ההתאמה שלהם לתפקיד, או של התפקיד לצרכים שלהם. גם האופן בו מתנהל תהליך חיפוש העבודה בפורטלים השונים, אשר מספקים למועמדים שירות של העברת קורות חיים על בסיס התאמה למספר פרמטרים כלליים, מקדם ומעודד את ההתנהלות הזו.

 

לכן, את קורות החיים שהתקבלו מומלץ לרכז במקום אחד ולסנן בבת אחת בכמה שלבים:

  1. לפתוח את קורות החיים לכמה שניות ולהעביר לתיבת האשפה את כל אלה בהם לא מתקיימים התנאים הבסיסיים מבחינת השכלה, תעודות או שליטה בשפה או בתוכנה ספציפיים נדרשים.
  2. משנותרנו עם מספר מצומצם יותר של קורות חיים נוכל לפתוח כל אחד לדקה או שתיים ולהעביר לתיבת האשפה את כל אלה שאינם בעלי רקע תעסוקתי רלוונטי (לדוגמא: עבודה במקצוע, אך באירגון בעל אופי וסיגנון אחר) או יציבות תעסוקתית מתאימה.
  3. עכשיו משנותרנו עם מספר סופי של קורות חיים בעלי התאמה בסיסית, ניתן לעבור על כל אחד מהם באופן יסודי יותר ולהתרשם לעומק מן ההתאמה.

 

לשימוש בשיטה הזו ישנו חיסרון, כיון שתמיד עלול להיות מסונן החוצה מועמד ש'על הנייר' נראה פחות מתאים. יחד עם זאת, העלות של זמן מבוזבז בבדיקת מועמדים שאינם מתאימים בסופו של דבר, עלולה להיות גבוהה יותר לעסק או לאירגון.

 

בשלב הזה יש בידינו מספר מצומצם יותר של קורות חיים שעשויים להיות רלוונטיים ונרצה ללמוד איך מראיינים מועמדים

סינון קורות חיים

שנתחיל לחפש עובדים ?